Alla inlägg under januari 2011

Av Sara - 30 januari 2011 14:59

På bara en liten stund gick det från fint soligt väder till att solen försvann bakom molnen. Jag som tyckte de var så skönt med soligt och fint väder, men det försvann lika fort. Men jag hann iallafall med att gå en skogspromenad med hundarna, så vi fick njuta av de fina vädret medan de varade. Idag har jag bokat min bussbiljett till Karlstad så nu får det gärna vara den 15 februari så jag får åka till Daniel.

Och förhoppningsvis får jag vara med honom i tre veckor, först två veckor i Stöllet och sen en vecka i Stockholm, eller ja Märsta. Så jag längtar tills jag får åka till honom. Det är bara 16 dagar kvar tills jag ska åka, det kommer gå fort.


Puss och kram

Bjuder på tre fina och glada vår/sommarbilder.

     


Av Sara - 28 januari 2011 14:23

Idag är det fredag, trots att jag trodde att det var torsdag, men det var de ju inte. Tre dagars jobbsökarkurs och jag blir dagvilsen, vart ska detta sluta? Ja det kan man undra, men förhoppningsvis på något bra ställe. Men som sagt idag är det fredag.

Idag ska jag bada våran äldsta hund och imorgon tänkte jag ta en tripp i tvättstugan och på söndag vet jag inte, men det visar sig. Det är kanske då jag ska ta sovmorgon? Jag får fundra på de. Jag hade egentligen inget speciellt att skriva just nu, men om jag kommer på något roligt så ska jag dela med mig av det. Jo en sak: jag längtar tills jag ska åka till min älskade pojkvän, drar till honom den 15 februari. Får se hur länge jag ska vara hos honom, men en vecka iallafall *ler*


så tills jag kommer på något roligt: ha det bra och puss och kram!

Av Sara - 26 januari 2011 15:52

Sådär nu är jag mätt och gla efter maten och grymt så trött jag blev också. Jag skulle kunna gå och lägga mig och sova, men då lovar jag att jag kommer somna och det kan jag inte. Håller nämligen på att kolla på tv nu, följer min serie: Unga Mödrar, den är riktigt bra, ja jag tycker det iallafall.


Men iallafall tillbaka till min dag i Huskvarna, har som sagt börja förbättra min CV och imorgon är det personligt brev som gäller och de blir säkert bra bra.

Haha vi kom in på samtalet om chefer som läser sina anställdas facebook och bloggar. Det var tydligen en anställd som hade skrivit något mindre bra om företaget och de hade inte varit på populärt hos chefen. Okej det kan jag förstå, men varför gå in kolla på någons anställds facebook från början, då får ju chefen skylla sig själv att han/hon var för nyfiken och inte lät bli. Jag menar facebook och blogg det tillhör ju ens privatliv, det delar man inte med till sin chef. Det är ju inte dirket så att man talar om det för sin chef "Jo förresten kolla in min facebook och min blogg, dom är riktigt intressanta" Nej det gör man inte, det skulle inte jag göra iallafall. Och om nu min framtida chef skulle gå in och kolla min facebook eller blogg så visst varsågod, men var de inget jag sa att hon/han skulle göra. Så om nu min framtid chef anser att det finns något på min blogg eller min facebook som inte gillas så: up yours!

Det finns nämligen en gräns mellan jobbliv och privatliv och det är dags att göra den mycket tydligare. Jobb är jobb och vad man gör på sin fritid är en helt annan sak. Sådär nu har jag fått sagt mitt, känns bra.

Nu är det bara att klä på sig, gå ut i det kalla och ta hundarna på en promenad.


puss och kram!

Av Sara - 26 januari 2011 15:02

Jag har gått på en jobbsökarkurs innan och nu gör jag det igen, för jag har inget annat för mig och sen måste jag hehe. Men nu tar jag det på lite mer allvar, jag vet inte varför, men så ligger det till. Jag har börjat att förbättra mitt CV idag, ska fortsätta med det imorgon också och så ska vi prata om personliga brevet och vi ska säkert skriva ett också. Det blir säkert bra bra. Men nu är det dags för mat...


puss och kram

Av Sara - 25 januari 2011 18:14

Idag har jag haft en hyffsat lugn dag. Jag har varit ute och gått med hundarna och så har jag varit ute och gått min långpromenad. Trots det blåsiga vädret så gick jag ut ändå. Lite frisk luft skadar aldrig, trots vädret var det skönt att vara ute och gå.

Har pratat med min älskling i telefon också, som vanligt hihi.

Idag gjorde jag även en jättegod bärsmoothie, den blev riktigt god. Det var blandade skogsbär, jordgubbar och trädgårdsbär, det blev gott. Tittar lite på tv nu, det är gränsbevakarna, dubbelavsnitt. Ikväll blir det CSI Miami, en riktigt bra serie, alla CSIserierna är så otroligt bra. Imorgon blir det en tripp till Huskvarna, jobbsökarkursen startar då. Det blir en tidig morgon, redan 07.24 går bussen från Taberg till stora staden och därifrån vidare till Huskvarna. Nu ska jag titta vidare på tv, sen blir det prata i telefon med älsklingen innan jag ska sova.

Ha en fortsatt bra Tisdagkväll på er. Puss och Kram!

Min goda bärsmoothie.

 

Av Sara - 24 januari 2011 20:45

Min dag började klockan 07.30 när mitt alarm gick igång och så ringde min älskling och sa godmorgon, så det var bara att se glad ut och kliva upp. Efter dusch, frukost och fixning så masade jag mig iväg till bussen och sen från stan vidare till Huskvarna. Haha och nu kommer de roliga, jag var helt 100% säker på att jag skulle träffa min handäggare på jobbtorget kl 11.00 Så jag anlände till Huskvarna ungefär tjugo minuter innan jag skulle träffa min handläggare. Och nu är det såhär att jag är riktigt dålig på att komma ihåg vad folk heter när jag precis har träffat dem, så för att vara helt säker på vad hon hette så tog jag upp min kalender eftersom jag hade skrivit upp mötet och vad hon hette, haha jag hade även skrivit vilken tid jag skulle träffa henne och nej det var inte klockan 11.00 utan det var 13.15 Så duktiga jag hade lyckats ta mig till stan och Huskvarna två timmar tidigare än vad jag hade behövt. Men jag fick iallafall tillfälle att prata med henne och planera in jobbarsökarkursen, så helt åt skogen var det inte att jag kom till Huskvarna två timmar tidigare än jag skulle.


Det var rätt trevligt att gå och strosa i Huskvarna, det fanns en hel del fina hus att titta på, så det var trevligt. Efter min tur i Huskvarna så åkte jag till A6 och köpte ett riktigt fint skrivblock, jag lyxade även till det med en god lunch på Ikea, efter min tripp i stan så begav jag mig hemåt. Så imorgon har jag en ledig dag och sen på onsdag, torsdag och fredag så ska jag återigen åka till Huskvarna, men då ännu tidigare, ska vara på jobbtorget mellan kl 09.00 till 12.00, det är tre dagars jobbsökarkurs. Så förhoppningsvis blir det bra. Men nu ska jag titta på Spårlöst på 4:an och det är väl inte bara jag som gör det, med tanke på att David som medverkar i kvällens program är en av oss som bloggar här på bloggplatsen, så jag skänker många tankar till honom.


Ha en fortsatt bra måndagskväll. puss och kram.

Sjöodjuret i Huskvarna och min goda lunch på Ikea.

        

Av Sara - 23 januari 2011 20:44

Har kommit hem från stan för en stund sen, har varit och umgåtts min underbara vän Sofia. Det var riktigt trevligt, vi har inte träffats på hur länge som helst. En god fika och lite skvaller om det ena och det andra. Jag var inne i stan en halvtimme innan jag och Sofia skulle ses så jag hann ta en kaffe själv också. Det blev en mellan kaffe latte på waynes coffee. Och sen blev det en god räksmörgås och en till kaffe latte när jag och Sofia fikade. Så jag har fått min dos av kaffe latte idag.

Har även smsat och pratat i telefon med min pojkvän också och ska ringa honom innan jag går och lägger mig. Det blir inte så sent för mig ikväll eftersom jag ska upp tidigt imorgon och åka till Huskvarna. Ett besök på jobbtorget är vad dagen bjuder på. Får se om det händer något spännande där. Så tills nästa gång, det vill säga imorgon, ha det bra!


godnatt och sovgott. puss&kram

   


Av Sara - 22 januari 2011 23:49

Det blev en trevlig lördag även om den blev lugn och skön. Var in till stan och handlade med mamma en sväng och åkte vi hem och lagade en god middag. Det blev potatisgratäng och fläskfilé med svampsås.


Avslutar kvällen med att prata med älsklingen i telefon och har nyss sett på film med mamma också. Vi såg på Mamma Mia the movie, den är helt otroligt bra. Jag såg även en annan film idag som är riktigt bra: Ingen kan älska som vi. Den är så otroligt bra, om man ser den filmen så blir nästan lite kär. Den är riktigt bra.


Så nu närmast blir det att träffa John Blund och dejta kuddarna.

Sovgott och godnatt. Puss&kram


   

Ovido - Quiz & Flashcards