Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 22 februari 2011 14:32

Sorry nu har jag slarvat lite med mitt bloggande och nej jag har inte gjort någonting speceillt som jag kan skylla på, utan jag har helt enkelt bara inte bloggat. Fy skäms på mig, men jag har däremot roliga saker att berätta.

Jag kan ju börja med dagen idag, jag var med Sandra upp till Likenäs, för hon ville inte åka själv till vårdcentralen, så jag var snäll och följde med henne dit. Inget speciellt egentligen. Men däremot helgen var riktigt trevlig, jag och Daniel var till hans mamma och hälsade på henne. Hon och hennes sambo bor på en stor gård, där dem driver vandrarhem, camping och massa annat roligt. Så dem har jättemånga hästar, söta kaniner, tre kor, ulliga lamm/får, nyfikna getter, höns, ankor och tre glada hundar och katten Holly Så jag och Daniel har spenderar tid i hästhagen och gosat med hästar som är riktigt sociala och snälla och vi har varit i hagen där getterna, fåren och kossorna bodde. Så jag har haft en riktigt trevlig helg bland djur och lantliv. Daniel visade mig runt på gården och vi hälsade på alla djuren i två dagar, för vi kom fram på kvällen till Daniels mamma så de var mörkt ute och då såg man inte så mycket, men de tog vi igen på lördagen och söndagen.

Så det var min helg och jag lovar att de dyker upp bilder på allt roligt och gulligt som det fanns att se på.

Ha det bra! puss och kram <3

Av Sara - 16 februari 2011 14:13

har tagit mig tillbaka till stöllet, jag ska spendera två veckor här med min älskling och sen ska vi dra till stockholm och vara där i en vecka. det känns riktigt bra att vara på hemmaplan, det här var ju trots allt mitt hem i två och ett halvt år och nu efter några veckor är jag äntligen här igen, känns riktigt bra. det är ju lite hemma här med trots att jag nu mera bor i jönköping. och jösses så jäkla mycket snö det är här. så letar någon efter snön så finns den här hihi. och igår fick jag min alla hjärtans dag present av daniel, ett jättefint armband med en silverbricka som det står daniel och sara på och en pocketbok, jag gillar att läsa så de var därför. bild på armbandet dyker upp sen. och om någon undrar varför jag bara skriver med små bokstäver är det för att min pojkvän har ett litet trådlöst tangetbord och jag är inte så teknisk så jag vet inte hur man skriver stor bokstav, så det är därför, men de står ni säkert ut med. om inte annat får ni göra det ändå hihi.

ha det bra. puss och kram

Av Sara - 14 februari 2011 14:17

Pussar, kramar, rosor, presenter, söta mjukisdjur med hjärtan och jag älskar dig-texter överrallt, ja idag är det nog världens gulligaste dag, nämligen alla hjärtans dag. Det är nog ingen som har missat det. Så pussa och krama och var sockersöta åt era nära och kära.

Imorgon får jag pussa och krama på min älskling <3

Så idag bjuder jag på en sockersöta och pluttinuttig bild ;)

Ha det bra! Puss och kram <3

Och en sak till: Jag älskar dig Daniel Öhrström <3

 

Av Sara - 13 februari 2011 20:07

Tittade nyss på top model, så jag kikade lite på olika modellbilder som dem  har tagit under åren och jag hittade så otroligt fina bilder på eva, en av finalisterna.

Nog för att jag är sjukt rädd för spindlar, men denna bild är otroligt vacker.

    

Två riktigt vackra bilder och otroligt konstnärliga.

Ha det bra! puss och kram <3

Av Sara - 13 februari 2011 18:57

Sitter och ser på Shear genius, jag älskar de programet, skulle mer än gärna sätta mig i en stol och bli stylad av Janine och Matthew, dem är så otroligt bra.

Så jag hoppas att någon av dem två vinner, helst båda, men det kan ju bara bli en förstaplacering, men enligt mig är båda värdiga vinnare.

         

Janine och så hennes coola tatuering, älska den!

Hitta denna otroligt snygga bild, nu vill jag ju tatuera mig igen ;)

 

Kanske inte så många, men de skulle vara riktigt coolt, med någonting på axeln, som gick ner längs armen, helst något färggrant, typ blommor :)

Jag har då redan 4 tatueringar och 3 piercingar för jag är lite coolare än andra ;)

Haha nej jag skoja bara, jag känner en tjej som har betydligt fler piercingar än mig, men hon passar också riktigt bra i de. Jag tror inte det blir några fler piercingar för min del, men det blir garanterat fler tatueringar.

Nu ska jag kolla vidare på Top Model 15 på tv3.

Ha det bra! puss och kram <3


Av Sara - 13 februari 2011 12:54

Ett av mina intressen är fotografering, jag fotar allt från miljöer, växter, blommor, små djur/insekter och självklart våra hundar och marsvin. Så idag tänkte jag dela med mig av mina bilder som jag har tagit som jag själv tycker är fina, hoppas ni tycker dom är fina och ja kommentera gärna mina bilder medans ni ändå kikar in här ;)


Våra djur: Hundarna Ronja, Su och Kimmi och våra marsvin Kalle och Hobbe

       

Andra roliga och fina bilder

     

Herr och Fru glassgubbe, så himla rolig, jag älskar dom här reklamskyltarna 

   

Så vacker bild, de är något fridfullt med de blåa vattne, det är tagit i Norge

och en vacker blombukett, de blev så fint med de gröna gräset som bakgrund

   

Bilder från stadsparken i Jönköping, en liten kurreskutt i trädet :)

     

Jag har massa massa mer bilder, men det får räcka med dessa bilder för denna gång, det blir garanterat fler bilder framöver :)

Ha det bra! puss och kram <3

Av Sara - 12 februari 2011 20:46

Idag har vi haft en riktigt solig dag, trots att de var -10 så var de ett riktigt härligt väder ute :) sol och blå himmel. Så under båda mina promenader med hundarna så var de otroligt fint och skönt ute, okej de var lite kallt åt händerna nu på eftermiddagen, men vi gick skogspromenaden båda gångerna. Ikväll har jag pratat med älsklingen i telefon och så har jag tittat på videoklipp på youtube.com, massa massa roligt, streetrace, get away in Stockholm och massa annat bil och motorcykelrelaterade videoklipp. Dessa videoklipp för tankarna till Elmiamässan, Nyckelmyra och lite privata upplevelser i en bil som har kör för fort,

sånt där roligt ni vet ;P

Och nu är det inte långt kvar, snart får jag äntligen åka min älskade Daniel. Imorgon blir det en slappadag hemma, ta hand om hundarna och på måndag ska jag till sjukhuset och sen på eftermiddagen ska jag träffa min underbara vän Sofia :)

Och sen äntligen på tisdagmorgon ska jag åka till Daniel :D

Så det kommer gå fort, lika fort det är söndag imorgon lika fort kommer det vara tisdagmorgon, då är det gå upp tidigt som gäller, ta bussen till stan och vänta på bussen som åker till Karlstad och sen ta tåget till Torsby och ta sen bussen till Stöllet och där får jag krama och pussa på min älskling <3

Ha det bra! puss och kram <3

 

Av Sara - 11 februari 2011 13:57

Uj uj vad de blåser ute och så snöar de också, så man ser ju knappt någonting pga vädret, men trots detta så gick jag ut med mina tre troll, dem tyckte nog att de var lika trevligt ändå, eller ja kanske inte Ronja, hon såg lite besvärad ut av all snö som blåste på henne, men Kimmi skuttade glatt på i blåsvädret och Su brydde sig nog inte så värst. Både jag och hundarna såg ut som snögubbar när vi kom in, alldeles snöiga. Men det är bara bita ihop, efter regn kommer sol så efter vinter kommer sommar :)

Och nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska åka till min älskling Daniel <3

Ta de lugnt i snövädret och ha det bra! puss och kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards